Vi tilbyr tannlege- og spesialisttjenester for Vinterbro, Ski, Oppegård, Ås, Nesodden, Drøbak, Vestby og Kolbotn.

Man: 9:00-18:00, Tir: 9:00-18:00, Ons-Tor: 10:00-18:00 Lør-Søn: 10:00 - 16:00 (etter avtale)
Døgnbemannet telefon: (kan også sende SMS)404 62 000

Fjerning av visdomstann

Komplisert ekstraksjon
Sting

Både våre allmenntannleger og spesialister er trent i vanskelige og krevende tannfjerninger. For oss er det essensielt at fjerningen er totalt smertefri både under og etter inngrepet. Av den grunn benytter vi oss av det aller beste utstyret og medisineringsregimet for å minske ubehagnivået til minste mulige nivå.

En grundig instruksjon i hva som skal gjøres av pasienten før og etter inngrepet er essensielt for å oppnå en sømløs tilheling. Dette gjør at pasienten i de fleste tilfellene kan gjenoppta sine daglige aktiviteter og komme seg tilbake på jobb dagen etter inngrepet.

Like viktig for fjerning av visdomstenner er en grundig planlegging av forholdene i munnen. Dette innebærer kartlegging av aksestillingen av tanna, rotanatomien, symptombilde, nødvendigheten av fjerning av tanna, pasientens helsetilstand osv. I denne prosessen bruker vi OPG eller CBCT (3D røntgen) for best mulig gjenspeiling av forholdene rundt visdomstanna.